Case study Magic Dice

Magic Dice is een grote speler op de kansspelenmarkt. Naast de 10 speelzalen in Vlaanderen heeft de groep een groeiend online gaming-platform. Om de online games te boosten werkte WIZZ 4 grote communicatiecampagnes uit. Het doel: het aantal online registraties de hoogte in jagen. Met een uitgekiende communicatiemix, van printadvertenties over e-mailings en affiliate marketing tot performance text boxes wist WIZZ het aantal registraties op minder dan een jaar tijd met 119% te verhogen.

Nieuwe onlinemarketingkanalen: 35,5% meer registraties op 3 maanden tijd

In maart, april en mei 2013 werd volop ingezet op affiliate marketing en performance text boxes om een stortingsbonus te communiceren. Bij affiliate marketing werden de verschillende webbanners door verschillende publishers over het web verspreid. Bij de performance text boxes werkten we met kleine afbeeldingen en wervende krachtige teksten. Het resultaat: op 3 maanden tijd verhoogden we het aantal websitebezoeken in vergelijking met de 3 voorafgaande maanden met 84,7%. Het totale aantal registraties steeg met 35,5%.

E-mailmarketing: 52,8% meer websitebezoeken

Het hele jaar door werden creatieve e-mailings naar de Magic Dice-database gestuurd. Volgens het top-topical-principe werd er ingespeeld op de actualiteit. Het resultaat: in vergelijking met de periode januari – september 2012 wisten we het aantal websitebezoeken via e-mailings in dezelfde periode in 2013 met 52,8% te verhogen.

Een creatief bonussysteem: 29,4% meer registraties, 240% meer actieve spelers

In september lanceerden we 2 bonussen op de website. Eerst communiceerden we een unieke code via een advertentie in Clint-magazine. Wie registreerde met de code kreeg meteen € 50 registratiebonus. Daarnaast introduceerden we de Magic Jackpot, een progressieve jackpot die bij een mysterieus bedrag valt. Wie via zijn inzet dit bedrag bereikt, wint de volle pot. Beide bonussen bleken een schot in de roos. Het aantal registraties steeg op 1 maand tijd met 29,4%. Het aantal actieve spelers steeg, in vergelijking met augustus, nog spectaculairder met 240%.

119% meer registraties op minder dan een jaar

Met een stortingsbonuscampagne op nieuwe online kanalen, een top-topical-e-mailmarketingcampagne, een Clint-magazine-printcampagne en een Magic Jackpot-campagne kozen we voor een cross media-aanpak. Het resultaat: met 4 campagnestrategieën wisten we het aantal online registraties tussen januari en september met 119% te verhogen.

Bereik je communicatiedoelen

Wil je ook jouw marketingdoelstellingen bereiken? Contacteer onze account manager Gert  voor een inspirerende kijk op jouw marketingmix.

Laat je overtuigen door ons portfolio

Ontdek een greep uit onze online-, oflline- en geïntegreerde campagnes in ons portfolio.

4 reacties op “Case study Magic Dice

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *