Caroline Haverans

“Denk vanuit je klant”

Hoe help jij ondernemers mee straf maken?

Door beleving, gevoel in communicatie te brengen. Door een sfeer te creëren die matcht met de bestaansreden van je bedrijf: waarom doe je als ondernemer wat je doet? Waarvoor kom je elke dag uit je bed? Om dan die bestaansreden te laten afdruipen van elke communicatieboodschap. Niet alleen in tekst, maar ook met beeld. Als copywriter heb ik de luxe om onze designer van dichtbij mee aan te sturen zodat taal en beeld elkaar versterken. Want doelklanten prikkelen, dat is wat we willen. Met de ‘waarom’ en niet langer louter met de ’wat’ of ‘hoe’.

Wanneer is jouw werkdag geslaagd?

Na een babbel of een telefoontje met een klant het gevoel hebben van ‘we begrijpen elkaar, we zitten op dezelfde golflengte’. Om daarna samen met enthousiasme de afgesproken communicatie uit te rollen en resultaten te boeken. Dat is teamwork, dat is kicken.

1 concrete tip vanuit jouw expertise aan een ondernemer om straf te zijn?

Denk in je communicatie niet vanuit jezelf, maar vanuit het standpunt van je klant. Hoe ervaart hij je boodschap? Wat wil je dat hij doet? Dit loopt als een fluitje van een cent als je je doelklant goed kent. Neem daarom gerust de tijd om je droomklant te definiëren. Het maakt je communicatie zoveel makkelijker.

Caroline Haverans - Wizz Communicatiepartners

Caroline Haverans

Accountmanager en copywriter.
Straf in het vak sinds 2003.

Contacteer

Caroline

Straffe skills

  • Brengt gevoel en beleving in je teksten.
  • Denkt vanuit je eindklant.
  • Storyteller. In alles zit een verhaal!

  • Planmatige aanpakker.
  • Durft door te vragen.
  • Aversie van simpelweg uitvoeren.

Blogberichten door Caroline

Circusfeest

29 januari, 2015

Gedichtendag. Omdat het af en toe ook es ludiek mag. Circusfeest Een circusfeest In een tent Op het gras Met echte muziek En heel veel Publiek erbij En spelen dat ik Een clowntje was Dat zou ik wel willen en jij? Nannie Kuiper   Vrolijke gedichtendag, WIZZ Communicatiepartners

Lees blogbericht

Kom uit je kot!

27 november, 2014

Veel sterker dan vroeger ben ik fan van comfort. Even sterk is de drang om af en toe in de boskes te plassen. Op vakantie knorren op een slaapmatje. Lauw bier drinken uit een plastic beker. Strijken zonder stoom. Die avonturen maken me minder enthousiast dan pakweg 15 jaar geleden. Ik heb het vandaag graag […]

Lees blogbericht

Hoe je webshop meer rendabel maken?

28 augustus, 2014

België heeft alle troeven in huis om een uitvalsbasis te zijn voor e-commerce. Hoe komt het dan dat we worden overklast door onze buurlanden? Ontdek hoe je met je webshop meer klanten kan bereiken. Zalando, Coolblue, Bol. De kans dat je deze webwinkels al eens bezocht hebt of ervan gehoord hebt, is heel groot. Opmerkelijk: […]

Lees blogbericht

Blijf jij ook in de waki waki?

26 juni, 2014

Zot van woorden. Dat ben ik. Omdat ze zo krachtig zijn. Omdat je ermee kan goochelen en aan straffe branding en marketing kan doen. “Mama, blijf ik vanavond in de ‘waki waki’?” Onze dochter van bijna 3 die vraagt of ze straks na school naar de nabewaking moet. Ik lach. Geweldig toch, die inventieve kleutertaal. […]

Lees blogbericht

Keep it real, yo!

4 april, 2014

Authenticiteit is hot. Wat betekent het voor communicatiepartners? Authenticiteit is hot ‘Authenticiteit’ is al enkele jaren een echt buzzword. Handgemaakte racefietsen met een stalen frame, authentieke gerechten, biogroenten, iedereen kiest steeds vaker voor het authentieke. Waarom authentiek? Steeds meer consumenten hebben de buik vol van geplande veroudering, kleine lettertjes, ingewikkelde legal mumbo jumbo, een veelheid […]

Lees blogbericht

Hoe een journalist kietelen?

27 maart, 2014

Hoe komt het toch dat mijn bedrijf of organisatie nooit de pers haalt? Pfff, waarom zo’n poeha rond panda Bart? Het verhaal dat mijn bedrijf te vertellen heeft, is zeker zo belangrijk. Waarom doet de gazet er dan niets mee? Herken je deze frustraties? Ze zijn terecht. Want niets is zo opbeurend dan je hardwerkende […]

Lees blogbericht

Case study Pglas

1 oktober, 2013

Voor Pglas, een glasbedrijf uit Tielen, werkte WIZZ reeds verschillende communicatiecampagnes uit, zowel online als offline. Doelen van de campagnes: het aantal websitebezoeken opkrikken en het aantal offerteaanvragen verhogen. SEO-aanpak: na 1 maand 58,97% meer websitebezoeken Door de Pglas-website in 2013 onder handen te nemen op SEO-vlak werden enkele mooie cijfers genoteerd. De aanpak: de […]

Lees blogbericht

58% meer websitebezoeken en 10,5% meer offerteaanvragen

1 oktober, 2013

Hoe vinden jouw prospects jouw webstek en hoe haal je rendement uit jouw online aanwezigheid? Elke ondernemer heeft een bedrijfswebsite nodig. Maar hoe zorg je ervoor dat mogelijke prospects jouw bedrijf online vinden? Zoekmachineoptimalisatie (SEO) Zoekmachines als Google vinden het uiterst belangrijk dat je geen surfers om de tuin leidt. Verkoop je vrachtwagens? Zorg er […]

Lees blogbericht

Nieuw schooljaar, zet je bedrijf in de spotlight!

28 augustus, 2013

Een nieuw schooljaar, een wedstrijd van de Rode Duivels, het begin van de zomer, de verjaardag van een celebrity, elke dag biedt een nieuwe kans om jouw bedrijf in de spotlight te zetten. Wie slim is, speelt in op de actualiteit. Top topicals of inhakers zijn dé ideale manier om jouw bedrijf op een leuke […]

Lees blogbericht