Een lijst met waardevolle contacten. Die is goud waard bij het uitsturen van je e-mailings.
Vind in dit blogbericht 5 succesfactoren om een sterke e-mailinglijst te bouwen.
Opt-in-formulier
Het plaatsen van een opt-in-formulier op je website helpt je op een zeer eenvoudige manier met de uitbreiding van je e-mailinglijst. Mensen die dit formulier invullen, komen automatisch in jouw lijst te staan.
Voor wat hoort wat. Bied in ruil voor deze gegevens bijvoorbeeld een e-book aan, of een whitepaper. Zo verhoog je de kans dat mensen je opt-in-formulier invullen.
Kwaliteit boven kwantiteit
Beschik je over een gigantische e-mailinglijst? Dan ben je goed bezig. Als al deze adressen ook nog eens kwalitatieve adressen zijn, ben je uitstekend bezig.
Verkies kwaliteit boven kwantiteit.
I trust you
Een zeer belangrijk gegeven bij het opbouwen van een succesvolle e-mailinglijst, is de I trust you factor. Mensen moeten je vertrouwen en moeten meerdere keren van je gehoord hebben.
Zonder vertrouwen sta je nergens.
Listbuilder
Kies een goede listbuilder die automatisch in- en uitschrijft. WIZZ is Mailchimp-expert. Voor vele van onze klanten werken wij met deze e-mailingtool omdat die veel nuttige info weergeeft over het klikgedrag van je contacten.
Natuurlijk zijn er nog andere e-mailingtools op de markt: Blinker, Copernica, Flexmail, YourMialingListProvider,…
Geven en nemen
Het opbouwen van een goede e-mailinglijst is kwestie van geven en nemen. Laat mensen goesting krijgen om in jouw lijst te staan. Bied een dienst of product aan en laat je e-mailinglijst groeien.
Meer weten over e-mailmarketing?
Lees ons blogbericht over persoonsgegevens in e-mailcampagnes.