37,7% meer websitebezoeken op 1 week tijd

Bij WIZZ meten en analyseren we elke communicatie-uiting. Om onze eigen websitebezoeken te boosten, werkten we een contentstrategie uit als testcase. Het resultaat: 37,7% meer websitebezoeken op amper 1 week tijd.

De aanpak

Sinds kort werken we mee aan de internationale brandingcampagne 'Everything is possible at the port of Antwerp' voor de haven van Antwerpen. Een sterk merk en meteen een opportuniteit om met sterke content verschillende kanalen te bereiken.

Hot off the press

In eerste instantie werkten we de content uit: een sterke tekst als basis voor een persbericht en blogpost op onze eigen website. Het persbericht – inclusief links naar de WIZZ-website – werd verstuurd naar een zorgvuldig samengestelde perslijst. De blogpost werd dan weer gedeeld en verspreid via onze verschillende social media-kanalen en onze nieuwsbrief.

Het resultaat

37,7% meer websitebezoeken

Het persbericht werd opgepikt en leverde ons meteen website traffic op. Samen met de bezochte links via de social media-kanalen en onze nieuwsbrief, wisten we op amper 1 week tijd 37,7% meer websitebezoeken te realiseren.

40,35% nieuwe websitebezoekers

Een analyse van de websitebezoeken leerde ons dat we 40,35% nieuwe websitebezoekers realiseerden. Daarnaast konden we rekenen op 70,83% terugkerende bezoekers.

97% meer Facebook traffic en 123% meer Twitter traffic

Meer engagement

Niet alleen het aantal bezoeken steeg, ook het engagement van de websitebezoeker werd verhoogd. Zo nam het gemiddelde aantal bezochte pagina's per bezoeker met 8,49% toe en werd de gemiddelde tijd per bezoeker op de website met 8,46% verhoogd.

Wil je ook jouw websitebezoeken boosten?

Contacteer onze account manager Gert voor een inspirerende kijk op jouw contentstrategie en online aanwezigheid.

Laat je overtuigen door ons portfolio

Ontdek een greep uit onze online-, oflline- en geïntegreerde campagnes in ons portfolio.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *